2010. november 15., hétfő

Digital Natives

Bérlő: Digital Natives
Bérlő profilja: Informatikai fejlesztés
Épület: Daróci út 4. Raktár-iroda környezet
Méret: ~300 m2
Alkalmazottak száma: ~20 fő


Nagy előnye, ha az ember egy ilyen blogot készít, hogy cégről cégre járva kapja a tippeket további irodákhoz. Így hallottunk a Digital Nativesről is. Nem is haboztunk, bejelentkezés után, egyből mentünk meglátogatni a Daróci úton található céget.


Az internetes és egyéb informatikai fejlesztéssel foglalkozó társaság az irodát 2006-ban találta egy design cég hagyatékaként. A főbb kialakításokat az előző bérlőnek köszönhetik tehát, viszont jó volt nézni, ahogy a "digitális bennszülöttek" szétszórták játékaikat az irodában.



A recepción Bárdos Kristóf, üzletfejlesztési menedzser, valamint egy terebélyes fa fogad minket. Kristóf egyből szabadon enged bennünket, hogy bátran fotózzunk, bármit. Mivel a fényképezésen van most a hangsúly, megálljuk, hogy ne próbáljuk ki a billiárd asztalt, a dartsot és bármely más játékot az irodában. Pedig nagy a csábítás.


Szokásunkhoz híven, leültünk kicsit beszélgetni Kristóffal és megkértük, hogy meséljen a mindennapokról az irodában. Mesélt a cég múltjáról, projektjeiről, de számunkra a legérdekesebb a munkaszemléletük volt. A Digital Natives immár 2 éve egy ún. agilis fejlesztési, SCRUM módszertan szerint dolgozik. A hagyományos megközelítésben (sarkítva) egy-egy fejlesztési projekt úgy néz ki, hogy meghallgatják a megrendelő igényeit és legközelebb kész terméket helyeznek az asztalra. Az agilis fejlesztés során meghatároznak 2-4 hetes intervallumokat, melyek alkalmával bemutatnak egy lefejlesztett állapotot a megrendelőnek és egyeztetnek a változtatási igényekről, melyek egyrészt látva a terméket, másrészt a körülmények megváltozásából adódhatnak. A végeredmény egy sokkal ügyfél-orientáltabb megközelítés, a végtermék pedig nagy valószínűséggel a piaci elvárásoknak is jobban megfelel.


A cégnek egyik kiemelt projektje a Mindroom, mely egy digitális hangfelismerési eljárást dolgoz ki. Az egész irodában - melyet megosztanak a Mimoza Communications nevű céggel - nagyjából 20-an dolgoznak és 300 m2-en helyezkednek el. Érdekes módon, nem a szoros munkaterületük a tágas, sokkal inkább a közös helyiségek.



Egy másik érdekesség a Digital Nativesnél, hogy a Google példájára, itt is biztosítanak a munkatársaknak lehetőséget munkaidejükön belül önképzésnek. A projekt eltér ugyan a 20%-os módszertől, mert itt nem heti, hanem havi egy napot töltenek ezzel, és nem feltétlen saját projekten dolgoznak ekkor, hanem autodidakta módon továbbképezhetik magukat valami fejlesztéssel kapcsolatos témában, melyről utána beszámolnak a többieknek.



A cégnél nagyon közvetlen és laza volt mindenki. Jó példa, hogy miközben beszélgettünk, leült mellénk egy kolléga, mert kíváncsi volt a mi hátterünkre. Talán az egész hangulatra és az irodára az indusztriális jelleg ellenére a barátságos a legmegfelelőbb szó. Tetszett.
Hála Kristóf tájékozottságának, kaptunk is újabb tippet spottingra. A következő irodáról csak annyit árulunk el egyelőre, hogy magasan van és, hogy hálásak vagyunk a tippért. Bővebben jövő hétfőn, itt a blogon.


További képek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése